vasárnap, december 08, 2013

Csokis karácsonyi keksz - VKF! 60. forduló

Amikor az egyik borús, ködös hétvégi napon késő délután - inkább már estébe nyúlóan - elővettem a gyúródeszkát és szitálni kezdtem a lisztet, a férjem megkérdezte, hogy mit csinálok. A kérdés persze költői volt, nyilván tudta, hogy mire készülök, legfeljebb azt nem, hogy pontosan mit fogok sütni. Kedvesen megjegyezte, hogy ne fáradjak, nem baj, ha nincs desszert a hétvégén, inkább pihenjek. Másnap pedig - Csengével nagy egyetértésben - ötösével tüntették el a kis csokis kekszeket a tányérról. Mi tagadás, nem is lehet egy-két darabkával beérni, eteti magát rendesen. :) Az apropó a VKF! 60. fordulója, ahol Zsuzsa csokoládéval készült kekszeket vár, valamilyen karácsonyi díszítéssel. Az én ünnepi kekszeim ilyenek lettek, a csokoládé a töltelékbe került, a karácsonyi díszítés pedig a kis kekszek tetején látható. (Apró módosításokkal a szilvesztersütemény tésztáját és a csokis karácsonyi csillagok krémjét használtam.) Sok sikert hozzá!


Hozzávalók kb. 130 darabhoz:
a tésztához:

  • 50 dkg finomliszt
  • 1 csomag sütőpor
  • 20 dkg sertészsír
  • 20 dkg porcukor
  • 1 csomag vaníliás cukor
  • 2 tojás

a csokikrémhez:

  • 25 dkg étcsokoládé (nálam 75 %-os pasztilla)
  • 1 dl víz
  • 3 dkg kristálycukor
  • 0,5 dl tejföl
  • 1,6 dl tejszín
  • 4 dkg margarin
  • 2 csomag vaníliás cukor


  • A tésztához a lisztet elkevertem a sütőporral, a gyúródeszkára szitáltam, majd elmorzsoltam benne a zsírt.
  • Hozzászitáltam a porcukrot, hozzáadtam a vaníliás cukrot is, végül a tojásokkal szép egyneművé gyúrtam.
  • Folpackba csomagolva jó félórára a hűtőbe tettem pihenni.
  • Közben a krémhez lábasban melegíteni kezdtem a vizet, hozzáadtam a csokiból 5 dekányit, a cukrot és a tejfölt, és összefőztem, majd pár percnyi főzéssel sűrítettem.
  • Egy másik lábasban felforraltam a tejszínt, a tűzről levéve hozzáadtam a maradék csokit és a margarint, addig kevergettem, amíg mindkettő felolvadt a forró tejszínben.
  • Végül a tejfölös és a tejszínes masszát összekevertem, és miután szobahőmérsékletűre hűlt, a hűtőbe tettem. (Mivel 75 %-os csokiból készült, megkóstolva nem találtam elég édesnek, ezért még ízesítettem a vaníliás cukorral, de ez ízlés kérdése.)
  • A tésztát gyúródeszkán - két-három részletben - kb. 2-3 mm vékonyra nyújtottam, és egy 3 centi átmérőjű pogácsaszaggatóval kis köröket szaggattam belőle.
  • Sütőpapíros tepsibe rakosgattam, a korongok felének a tetejére egy csak erre használt bélyegzővel kis karácsonyi mintákat nyomtam.
  • Előmelegített, 180 fokos sütőben 8-10 perc alatt készre sütöttem őket.
  • A sütőből kivéve a minta nélküli kekszeket szép sorban egy nagy sütőpapírra rakosgattam, a mintásakat egy tálba szedtem.
  • Miután az összes keksz kisült, a krémet a hűtőből kivéve kézi mixerrel kicsit felhabosítottam, lazítottam, majd nyomózsákba töltöttem, és a sorba rakott kekszekre nyomtam.
  • Végül egy-egy mintás keksszel lenyomtam a krémet. (Másnapra finoman megpuhulnak a kekszek a krémtől.)



26 megjegyzés:

  1. Nagyon szép lett! Szívesen besegítettem volna az elpuszításukba! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szívesen meg is kínáltalak volna, bár így sem okozott gondot! :)

      Törlés
  2. Szép kekszeket sütöttél! A csokikrém receptjét el is vittem, utólagos engedelmeddel:-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Vidd csak, Gerdi, alapból nekem is Limarától származik és nagyon fincsi kis krém! :)

      Törlés
  3. Eszméletlen szép! :) Vétek ilyen későn ennyire guszta sütikét nézegetnem mert elcsábulok :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hányszor járok én így a tortáiddal! :)))

      Törlés
  4. Te sem panaszkodhatsz a kekszeidre Hankka! Magyon cukik és a töltelék nálam abszolút nyerő. :)

    VálaszTörlés
  5. Hát ezek valami gyönyörűek lettek!!! Tökéletes :)

    VálaszTörlés
  6. Óóóó,de csodásak!Nagyon helyesek a nyomdáid :) Én is kérnék ...úgy 5 db-ot :))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Úgy látszik, ezt a kekszet csak ötösével lehet enni! :))))

      Törlés
  7. Oh yummy! Looks delicious! I love how the pattern on the cookies are like the pattern on your blog's background!

    VálaszTörlés
  8. Válaszok
    1. Egy szem sincs! :) Nem is mostanság készült, de egyébként is gyorsan fogyott! :)

      Törlés
  9. Gyönyörű kekszek, nem kis munka, de megéri elkészíteni, én is gondolkodom valami kekszfélén karácsonyra, de ....:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. De? :) Tessék készíteni, tényleg munkás kicsit, de megéri! :)

      Törlés
  10. Nagyon szépek, azokkal a pofás kis motívumokkal :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A rénszarvas és a hullócsillag volt a kedvencünk! :)

      Törlés