szombat, augusztus 17, 2013

Kávétorta, ajándék és egy kis pihenő...

Nálam most jött el a nyári szünet ideje, szabadság, üdülés, kikapcsolódás, pihenés... :) Addig is, amíg nem leszek, hoztam nektek egy nagyon finom tortát. Családi összejövetelre készült, utólag már mondhatom, mindenki legnagyobb megelégedésére. A receptet Citromhabtól hoztam - ezúton is köszönet érte -, és bár kávétorta a neve, nyugodtan nevezhetnénk kávés csokitortának is, hiszen majd' fél kiló csokoládé figyel a krémjében. :) Citromhabnál tejcsokiból készült, nálunk étcsokoládé került bele, plusz emiatt egy kis cukor is. Nagyon finom torta, csak ajánlani tudom minden csokoládé- és kávékedvelőnek. :) Sok sikert hozzá!


Hozzávalók egy 26 centi átmérőjű tortaformához:
a krémhez:

  • 4 dl tejszín
  • 40 dkg étcsokoládé
  • 2 evőkanál instant kávépor
  • cukor, vaníliás cukor ízlés szerint

a tésztához:

  • 3 x 2 tojás
  • 3 x 6 dkg kristálycukor
  • 3 x 1 evőkanál víz
  • 3 x 7 dkg liszt
  • 3 x 4 g sütőpor

a díszítéshez:

  • 2 dl tejszín
  • mogyorókrokant, csokoládé kávészemek




  • A krémhez összeforraltam a tejszínt, az étcsokit, a kávét, ízesítettem kevéske cukorral és vaníliás cukorral, majd hagytam szobahőmérsékletűre hűlni, végül hűtőben 4-5 órán keresztül hűlt tovább.
  • A tészta sütéséhez a sütőt előmelegítettem 180 fokra, majd a tészta hozzávalóiból külön-külön három lapot sütöttem.
  • A tojásokat nagyon habosra, krémesre kevertem a kristálycukorral, a végén hozzáadtam a vizet is.
  • A sütőporral elkevert, átszitált lisztet fakanállal óvatosan a habos masszába forgattam, majd sütőpapírral bélelt tortaformába öntöttem a masszát.
  • Az előmelegedett sütőben kb. 12-14 perc alatt készre sütöttem.
  • A sütőből kivéve kicsit pihenni hagytam, majd késsel meglazítottam az oldalát, lepattintottam róla a karimát és a tésztát a sütőpapírral együtt leemeltem az alsó sütőlapról, így hagytam kihűlni.
  • Ezzel a módszerrel elkészítettem a másik két lapot is, majd megvártam, míg az utolsó lap is teljesen kihűl (a sütőpapírt akkor húztam le róluk, amikor összeraktam a tortát).
  • A lehűlt krémet gépi habverővel krémesre kevertem.
  • Az alsó lap köré visszatettem a tortakarimát, és a lapra kentem a krém harmadát.
  • Erre jött a második lap, a krém következő harmada, majd befedtem a harmadik lappal.
  • A tortakarimát eltávolítottam, és a maradék krémet a torta tetejére és oldalára kentem, bevontam vele a tortát.
  • Hűtőbe téve hagytam a krémet kicsit visszadermedni (nálam egy éjszakán át pihent).
  • A díszítéshez a torta oldalát mogyorókrokanttal szórtam meg.
  • A tejszínből kemény habot vertem, és a torta tetejének a szélét plusz körben az alját díszítettem vele, csillagcsöves habzsák segítségével.
  • Végül mogyorókrokanttal megszórtam a torta közepét is, és csokoládé kávészemekkel raktam ki körben a tetejét.



Mónika Váncza-projektjében, a július havi sorsoláson kedvezett nekem a szerencse, és egy nagyon hasznos ajándékcsomagot nyertem, amit ezúton is köszönök Mónikának! :) A fenti tortát még nem ezzel a habzsákkal díszítettem, de klassz dolgokat nyertem, azt hiszem, jól fogom tudni használni őket a konyhában! :)


Mindenkinek kívánok további szép hosszú hétvégét, jó sütést-főzést, pihenést! :)))

18 megjegyzés:

  1. Fincsi torta:) Gratula a nyereményekhez:) Jó pihenést, szép nyaralást kivánok:)

    VálaszTörlés
  2. A legnevesebb cukrászdák is megirigyelhetnék, olyan gyönyörűűű! Kellemes feltöltődést, élményekkel teli nyaralást kívánok!

    VálaszTörlés
  3. Gratulálok a nyereményhez! Csodaszép tortát készítettél!

    VálaszTörlés
  4. Ismét hatalmasat alkottál
    -egyszerűen fantasztikus a torta!
    Egy idézettel intek Neked búcsút a nyaraláshoz:
    "Amikor készülődsz az utazáshoz,
    vedd ki a bőröndből a ruháidat és a pénzed.
    Aztán tedd vissza a ruhák felét
    és a pénz kétszeresét!"
    Nyugalmat, pihenést, jó időt kívánok!!! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. :))) Ó, milyen kár, hogy csak most olvasom a megjegyzést, tényleg így kellett volna tennem! :)))

      Törlés
  5. Gyönyörűség :) A cukrászok megírigyelhetnék ezt a remekművet. Nagyon jó nyaralást nektek.

    VálaszTörlés
  6. Annyira szépségesen, gyönyörű, hogy arra nincsenek szavak!!! Én mint kávé és csokifüggő, most rögtön és azonnal felvettem a sürgősen elkészítendő receptek listájára!!!:)

    VálaszTörlés
  7. Jó pihenést Neked/Nektek ezzel a finomsággal a pocitokban...;-))

    VálaszTörlés
  8. A tortád valami mennyei lett! :) Jó pihenést nektek! Érezzétek jól magatokat! A nyereményedhez gratulálok! :)

    VálaszTörlés
  9. Csodás tortát készítettél! Azt gondoltam igazi kávészemekkel díszítetted, de olvasom, hogy csoki:-)cseles nagyon:-)
    Kellemes nyaralást, jó pihenést Nektek!

    VálaszTörlés
  10. Álomszép tortát kreáltál, és biztos nagyon finom is volt! Ügyesen bánsz a habzsákkal, ezért külön irigyellek!
    Gratulálok a hasznos nyereményhez, a nyaralásotok pedig teljék kellemesen!

    VálaszTörlés
  11. Elbűvölően gyönyörű, egyszerűen tökéletes... Megint csak gratulálni tudok az ügyes kezedhez :-)

    Kellemes pihenést kívánok Nektek!

    VálaszTörlés
  12. Csodaszép tortát készítettél! Az íze pedig nagyon-nagyon finom lehet! :)

    Használd egészséggel a nyereményed. :)

    Jó pihenést, kellemes szabadságolást! :)

    VálaszTörlés
  13. Gyönyörű lett a tortád, finom lehetett!
    Jó pihenést, üdülést kívánok, és a nyereményedhez is gratulálok :)

    VálaszTörlés
  14. Micsoda pompás gyönyörüséges tortát sütöttél..kimondottan profi cukrászda kinézete van, és az ize csoki, és kávéval, valami fantasztikus.
    Gratula a nyerekékhez, és jó pihenést, üdülést kivánok nektek!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hankka, bocs, nem jól irtam. A NYEREMÉNYEDHEZ gratulálok!

      Törlés
  15. Én is beállok a sorba, és csak azt tudom mondani, hogy csodaszép a torta.
    A nyereményhez gratula!

    VálaszTörlés